DJ Šošo, Gradina 2015.


Za mene je to bila uzbudljiva večer. Nakon što sam popodne snimao mladu misu velečasnog Šarića u Bakru, prijatelj iz srednje škole, Nebojša Šošo kojeg nisam vidio 30 godina pozvao me na Gradinu na Trsatu, gdje se odvijala modna revija i njegov nastup nakon revije.

Pokazat ću vam uskoro prizore s modne revije, no tokom revije sam samo snimao. Kad je Nebojša počeo sa svojim programom, počeo sam se iživljavati. Mjesto je bilo u teškom polumraku, stalno rasvijetljeno različitom bojom prigušene rasvjete koja je oscilirala po cijelom vidljivom spektru. Osim što je to izuzetno težak zadatak za pravilnu interpretaciju boja u aparatu, odnosno za pravilan white balance, izazov je još veći u smislu polumraka. Kombinacija ISO osjetljivosti, dužine ekspozicije i naravno, maksimalnog otvora blende na objektivu koji koristite, kritično su važni.

Olympus je često kritiziran da isporučuje slabiji učinak i višu razinu šuma zbog manjeg senzora Micro 4/3 formata, ali ja sam se s terena i iz ovakvih situacija uvijek vraćao s obiljem dobrog materijala, što mnogi kolege s aparatima većih senzora i objektivima otvora blende f/2.8 nisu uspijevali. I to još 2015. godine, s aparatima koji su mi bili na raspolaganju i koje sam jednako uspješno koristio: OM-D E-M5 prve generacije i OM-D E-M1, također prve generacije. U igri su bila i tri izvrsna objektiva, čija prisutnost je možda najvažniji element uspješnih snimaka u seriji koju gledate:

M.Zuiko 45mm f/1.8; M.Zuiko 75mm f/1.8; Panasonic Lumix 20mm f/1.7 prve generacije, jedna plastična palačinkica u ono vrijeme vrijedna svakog pojedinog od 500 EUR svoje cijene, koju praktički nemate što vidjeti, a koja isporučuje fotografije da ti pamet stane. Kolege s aparatima većih senzora morali su ovdje koristiti flash, i time potpuno upropastiti ambijentalno svjetlo s atmosferom koju je to svjetlo prenosilo. Sjene su korištenjem fleša uglavnom ispadale tvrde, jer nije bilo stropa da se od njega odbije bljesak a difuzor na flešu ipak ne pomaže puno kad se svjetlo širi iz, praktički, jedne točke.

Da bi sve bilo šaljivije, cjelokupna obrada ovih fotografija, kao i onih s modne revije, napravljena je u besplatnom OS-u i besplatnom programu za obradu fotografija: koristio sam linux / GIMP kombinaciju jer tada još nisam “prelomio” i kupio Mac.

“Natukao” sam i nešto fotografija DJ opreme, za slučaj da zatreba kao ilustracija uz neki članak. I to je jako dobro ispalo, a kasnije je i dobro iskorišteno. Tako to bude kad se odradi berićetan snimateljski dan.


Fotografije: Copyright Tvrtko Maras / Tranzistor.hr / sva prava pridržana