Međunarodni eTwinning projekt “Me, Myself & I” (“Ja i sva moja lica”) nastao je s ciljem promoviranja važnosti i brige za dobro mentalno zdravlje djece i mladih. Na početku nove nastavne godine brojni učitelji prepoznali su važnost projekta i započeli provoditi projektne aktivnosti u suradnji s drugim europskim školama.

U novu školsku godinu uplovili smo našim prvim međunarodnim eTwinning projektom Me, Myself & I („Ja i sva moja lica”) koji je nastao s ciljem promoviranja važnosti i brige za dobro mentalno zdravlje djece i mladih. Kroz projekt će se potaknuti učenike na prepoznavanje vlastitih emocionalnih stanja, kvalitetnu komunikaciju s bližnjima, suradnju i traženje podrške u vlastitoj zajednici. Učenici će učiti o mentalnom zdravlju kroz različite i zanimljive aktivnosti te će primijeniti trenutno iskustvo, doznali smo od Marije Jurić iz OŠ Drenje.

Također, učenici će imati priliku surađivati s učenicima iz drugih škola, čuti primjere dobre prakse i prihvatljive obrasce ponašanja koji doprinose očuvanju mentalnog zdravlja. Cilj je kroz igrolike aktivnosti, istraživanje i poučavanje djecu potaknuti na korištenje vlastitih kapaciteta i sposobnosti za uspješno rješavanje eventualnih prepreka i izazova. Projekt će se usmjeriti na jačanje socijalnih odnosa među vršnjacima, traženje dostupne podrške u vlastitoj zajednici kao i na važnost komunikacije o eventualnom narušenom funkcioniranju jer su djeca tijekom školovanja (pubertet, adolescencija) izložena brojnim stresorima i emocionalno su osjetljiva. Navedenom u prilog ide i sve češća komunikacija djece putem tehnologije, a manje licem u lice, nesrazmjer obiteljskih i profesionalnih uloga od strane roditelja. Zabrinjava i podatak Svjetske federacije o mentalnom zdravlju (WFMH) kako je u svijetu 450 milijuna ljudi s nekim mentalnim poremećajem, kao i podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) kako 50% mentalnih poremećaja započinje prije 14. godine života. Komunikacijom i suradnjom s drugim školama partnerima, učenici će imati priliku pokazati vlastite dobre strane, provjerene obrasce ponašanja koji im doprinose u očuvanju mentalnog zdravlja, kao i primijeniti i implementirati iskustva svojih vršnjaka, navodi Jurić.

Projektne aktivnosti s učenicima Osnovne škole Drenje provest će učiteljica hrvatskoga jezika Evica Dernej, pedagoginja Aneta Orešković Buljan, knjižničarke Tihana Perić i Vlatka Štrk, psihologinja Marija Jurić i učitelj informatike Goran Podunavac. Autori projekta su učitelj informatike Goran Podunavac i psihologinja Marija Jurić. Za sudjelovanje u projektu prijavilo se 120 učitelja iz osam europskih zemalja – Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Italije, Finske, Slovačke, Rumunjske, Albanije i Turske. Projekt traje do lipnja 2021., a završava videokonferencijom kada će biti predstavljeni rezultati projekta. Veseli nas velik interes za projekt kao i sama činjenica što su kolege prepoznale aktualnost teme. Veselimo se suradnji s drugim školama, zaključuje Jurić.