Danas je (27. studenog) ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio gradilišta na području Osječko-baranjske županije. U društvu ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije Nataše Tramišak, župana Osječko-baranjske županije Ivana Anušića, gradonačelnika Belog Manastira Tomislava Roba, Borisa Huzjana, predsjednika Uprave hrvatskih autocesta, Josipa Škorića, predsjednika Uprave Hrvatskih cesta  sa suradnicima, posjetili su gradilište belomanastirske obilaznice vrijedne 84 milijuna kuna.

Gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob zahvalio je ministru Butkoviću, ministrici Tramišak, županu Anušiću i direktoru Hrvatskih cesta Škoriću na posjeti i obilasku trase obilaznice te izvođačima radova.

– Ovo je jedan od većih projekata na području Baranje i projekta Slavonija, Baranja i Srijem, a dogovorili smo da investicija što prije počne zbog teretnog prometa koji ovdje prolazi te ugrožava građane Belog Manastira. Radovi napreduju i bit će gotovi 2022. godine, a spojit će se na budući Koridor 5c. Svaka trasa donosi gospodarski razvitak i po tomu smo iznimno sretni – rekao je Rob.

Ministar Butković obišao je i obilaznicu Petrijevaca dugu 3,88 kilometara. Ukupna vrijednost projekta je 70,5 milijuna kuna, s tim da su 56,94 milijuna kuna bespovratna sredstva Europske unije, a obilaznica je u promet puštena krajem lipnja ove godine.

– Postoji ozbiljna suradnja MRREU i Ministarstva mora prometa i infrastrukture upravo po pitanju važnih prometnih, ne samo cestovnih pravaca i infrastrukture nego u budućem razdoblju i planovi obnove željezničke infrastrukture, pruge Osijek-Virovitica, isto tako i obnova Zračne luke Osijek, dakle projekti vrijedni više od 1,5 milijarde kuna samo na području OBŽ, odnosno i pripremi su investicije više od 5 milijardi kuna za pet županija istočne Hrvatske – rekla je ministrica Tramišak i dodala kako je Koridor 5c vrlo važan prometni pravac za cijeli istok Hrvatske, spajanje na Paneuropske koridore s Budimpeštom, važan je i za spajanje istoka Hrvatske u europske integracije. Značajna je okosnica za budući ekonomski i održivi razvoj ovog područja.

Projekt SBS nastavit će se razvoj projekta na području OBŽ i ostalih županija i u novom programskom razdoblju 2021.-2027.

Ugovor o izgradnji poddionice autoceste A5 Most Halasica-Beli Manastir, na međunarodnom prometnom 5C koridoru, vrijedan 443 milijuna kuna bez PDV-a, potpisali su krajem travnja ove godine predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) Boris Huzjan i izvođači radova, a danas su se došli uvjeriti u napredak radova.

– Usprkos koroni i aktualnoj situaciji u svijetu veliki infrastrukturni radovi idu svojim tijekom u Hrvatskoj, od Pelješkog mosta i Istarskog ipsilona, željezničkih projekata i luka pa tako i ovdje dovršetak 5c koridora kroz RH se rade neovisno o koronavirusu. U proljeće smo potpisali ugovor za izgradnju dionice od 17,5 kilometara, radovi idu dobro, čak i ispred dinamičkog plana, i do ljeta 2022. godine pustit ćemo u promet ukupno 25 kilometara autoceste od Osijeka prema Belom Manastiru. Ostaje nam 5 km za koje će Hrvatske ceste do kraja ove godine dobiti lokacijsku dozvolu, u 2021. godini i građevinsku, a sredinom godine raspisat ćemo natječaj za taj preostali dio autoceste – rekao je ministar Butković.

Ovaj projekt je ukupne vrijednosti 450 milijuna kuna i financira se uz pomoć međunarodne kreditne institucije EBRD-a i HABOR-a, a s obilaznicom Belog Manastira i već gotovom obilaznicom Petrijevaca ulaganja u OBŽ u izgradnju i obnovu cestovne infrastrukture je oko 750 milijuna kuna. Tako se Projekt SBS upravo na ovim projektima ocrtava i ide svojim tijekom.

– Zahvala županu Anušiću što je bio ustrajan i neumoran u borbi da ovaj projekt krene te kolegici Tramišak na dobroj suradnji jer bez te sinergije dva ministarstava ne bi mogli ulagati više od 20 milijardi kuna u prometnu infrastrukturu RH – istaknuo je Butković.

– Drago mi je što i ove projekte rade hrvatske tvrtke i što se u naše autoceste ugrađuje pijesak iz Drave. Ujedno se i čisti korito Drave i tu smo svi skupa na dobiti. Na novinarsko pitanje zašto se čekalo ovako dugo na nastavak izgradnje Koridora 5c želim pojasniti da je bivša Vlada Zorana Milanovića preprojektirala ovaj dio autoceste na običnu dvotračnu cestu pa je trebalo i vremena i volje, što je pokazala HDZ-ova Vlada, da se ponovo projektira autocesta i da se nađe model financiranja – rekao je župan Ivan Anušić.

Ukupna dužina Koridora 5c u Republici Hrvatskoj je 88,5 kilometara i veći dio je izgrađen, dogovorena spojna točka Koridora s Hrvatske i Mađarske strane granice.